forest-1920x400.jpg

Böcker & kurser

Här hittar du länkar till böcker och onlinekurser från medlemmar i Svenska Feng Shui förbundet.
Här finns även information och rekommendationer om du funderar på att utbilda dig till konsult. Aktuella kursstarter finns under fliken Aktuellt

Böcker

Bok

Titel

Författare

Slow skiing

Slow Skiing
"När vi låter hastigheten i livet öka är det lätt att gå miste om alla sköna upplevelser: naturen, vännerna, smakerna, dofterna och kulturen. Att leva Slow handlar inte om att säga nej till det moderna livet utan om att hitta sitt eget tempo och att vara närvarande i ögonblicket".

Cissi & Mats Erwald
Rensa organisera och inred for ett liv i balans och harmoni

Rensa, organisera och inred: för ett liv i balans och harmoni
"Ditt hem och din omgivning påverkar ditt mående mer än du kanske tror. Genom att rensa med känsla får du möjlighet att gå igenom dina saker och samtidigt forma både ditt hem och ditt liv. Tillsammans med de tankar om energi, balans och symboler som finns inom feng shui kan du hitta ett harmoniskt lugn och skapa ett hem att verkligen trivas i".

Isabell Svan och Clara Johansson

Feng shui Flow

Feng shui flow - skapa hållbar inredning
"Allt fler vill leva hållbart och intresserar sig för miljö, energi och välmående både hemma och på jobbet. Den flertusenåriga läran Feng Shui härstammar från Kina och beskriver hur du kan leva hållbart genom att vara medveten om hur du påverkas av din omgivning, färger, former, mönster, ljus och mörker".

Susanna Utbult och Jenny Jonsson

Tidigare böcker

Tidigare böcker från Honorary Advisors i Svenska Feng Shuiförbundet. Dessa böcker finns ofta på Tradera, Bokbörsen eller antikvariat.

Feng Shui för svenska hem  Feng Shui i din trädgård FS för själen  FS för svenska trädgårdar   Leva med FS

KOnsultutbildning

Om du vill utbilda dig till Feng Shuikonsult rekommenderar vi de skolor som är anslutna till förbundet. Då är du garanterad en utbildning med kunniga och erfarna lärare, som är väl insatta i ämnet och följer förbundets etiska regler och stadgar. I dagsläget är det Nordic school of feng shui som är medlem i SFSF och därför den utbildning vi rekommenderar i Sverige.

Konsultutbildning på Nordic School of Feng Shui. Kommande kursstarter finns även här under fliken Aktuellt

Online-kurser

Co/ Hågavägen 266